fbpx

Jak sprzedać ciepło?

Małgorzata Pryśko-Grobelna
Małgorzata Pryśko-Grobelna
wtorek, 07 marca 2023 Case study

Dla naszego klienta, Elbląskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej, przygotowaliśmy kampanię, której celem było pozyskanie nowych klientów. Zadanie nie było proste, ponieważ musieliśmy zachęcić mieszkańców do przyłączenia swoich budynków do miejskiej sieci ciepłowniczej.

Celem kampanii było także zachęcenie mieszkańców Elbląga do wcześniejszego zaplanowania przyłączenia budynków do sieci – wraz z klientem chcieliśmy pokazać, że jest to proces dłuższy, wymagający przygotowania zarówno ze strony przyszłego odbiorcy ciepła, jak i klienta. Aby do tego zachęcić, klient przygotował promocję – odroczenie płatności za moc zamówioną do momentu faktycznego uruchomienia poboru ciepła.   

Mix działań dostosowany do odbiorców 

Przed rozpoczęciem kampanii poprosiliśmy naszego klienta o przygotowanie tzw. białych plam, czyli listy adresowej budynków, które nie były przyłączone do sieci i które stosunkowo łatwo można było przyłączyć.  

Dzięki temu wykazowi widzieliśmy, w których miejscach mamy położyć większy nacisk na działania outdoorowe. Kampania w przestrzeni miejskiej trwała ponad miesiąc i objęła ekspozycję 500 plakatów w wiatach przystankowych. Wykorzystaliśmy również dwanaście słupów ogłoszeniowych. 

Radio ESKA Elbląg oraz Radio Olsztyn wyemitowały łącznie 300 spotów o długości 30 sek. Współpracowaliśmy też z lokalnymi mediami – artykuły sponsorowane pojawiły się w portalach portel.pl oraz info.elblag.pl, a w drukowanym wydaniu Dziennika Bałtyckiego pojawił się materiał zachęcający do podłączeń. Media branżowe – energetyczne, komunalne i marketingowe otrzymały informację prasową mówiącą o rozpoczęciu kampanii.   

Działania w Internecie obejmowały Facebook Ads oraz emisję banerów online w portalach portel.pl, info.elblag.pl oraz dziennikelblaski.pl.   

Efekty?   

Zainteresowanie możliwością przyłączenia do EPEC było bardzo duże. Wynikiem działań było zwiększenie zapytania do Działu Sprzedaży o możliwość przyłączenia budynku do sieci o 47% niż w roku poprzednim.